Week 6 & 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wittenberg Studenten in Surriname - WaarBenJij.nu Week 6 & 7 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van Wittenberg Studenten in Surriname - WaarBenJij.nu

Week 6 & 7

Blijf op de hoogte en volg Wittenberg Studenten in Surriname

04 Mei 2015 | Suriname, Paramaribo

Hoi allemaal,

Op dit moment zitten we op de taxi te wachten die ons naar het vliegveld gaat brengen. Helaas duurt het nog twee uur want we hebben erg veel zin om weer naar ons vertrouwde thuis te gaan. Daarom leek ons dit een goed moment om een laatste blog te schrijven.

De afgelopen weken hebben we ons bezig gehouden met het kinderboekenfestival. Daar hebben we net als de eerste week weer het evangelie mogen doorgeven doormiddel van spel en toneel. Het was weer bijzonder om te zien wat het met de kinderen doet, en niet alleen met de kinderen maar ook met de standhouders. Zo mochten we ook gesprekken hebben en mogen getuigen van ons geloof.

We zijn ook weer naar de opvoedcursus geweest (2 keer) waar het ging over hoe houdt je het geloof centraal in je gezin en hoe handel je daaruit en hoe geef je het door aan je kinderen. Ook hebben we het gehad over seksuele voorlichting. Wanneer vertel je het aan je kinderen, wat vertel je, wie vertel het etc.

Zelf hebben we ook seksuele voorlichting gegeven. Dit was in een meisjes internaat. Het ging over de gevolgen van seks. Wat doet het met je, lichamelijk, emotioneel, geestelijk en sociaal. Maar ook op jonge leeftijd en buiten het huwelijk. We zijn erg geschrokken toen we hoorden dat er ongeveer 4 op de 5 meiden die daar zitten, al wel seks hebben gehad. Op het einde hebben we nog een stukje drama gedaan. Dit ging over HIV/Aids. Wat doet het met je lichaam.

Tienermeiden, dat is wel onze doelgroep. Wij mochten een middag voor alleen meiden organiseren. We begonnen met het lied dit is de dag en een spelletje, wie ben ik. Daarna hadden we een serieus gedeelte. We begonnen met Vadersliefdesbrief. Kort daarna hield Ingrid haar getuigenis was ontzettend indrukwekkend was. We zagen dat de meiden onder de indruk waren en ook de twee Nederlandse stagiaires. Daarna deden we een soort van kaarten op tafel met de meiden om ze kort te leren kennen. Daarna hebben we heerlijk getut en bierflesjes versierd met touw. We hadden super creatieve meiden deze middag! En als bedankje kregen we een grote lach van de meiden!

Verder hebben we de afgelopen dagen niet zo veel gedaan, alleen heerlijk in de zon gelegen om zo bruin mogelijk thuis te komen;)

Oh, en we hebben natuurlijk ook veel inkopen gedaan voor in Nederland. Hangmatten, eten en nog veel meer om Suriname, niet te hoeven missen. Ook zijn we nog naar de centrale markt geweest om te kijken hoe dat er aan toe gaat. Er wordt veel fruit verkocht, vis en waarschijnlijk ook hond, of een ander wild dier. Maar toen we dat zagen moesten we wel eventjes slikken en snel doorlopen.

Helaas was dit de laatste blog. We kijken terug op een leuke periode hier in Suriname met elkaar. Dat wordt in Nederland wel weer wennen om elkaar niet om je heen te hebben. We hopen dat jullie genoten hebben van onze blogs.

Een lieve groet vanuit het meestal zonnige Suriname,
Aline, Ingrid, Jantine en Willemieke

• 04 Mei 2015 - 17:28

Elise:

Was zeker leuk om jullie blogs te lezen meiden! Welkom terug in Nederland:-) Gezellig dat jullie er volgende week weer bij zijn op de WB!
    Groetjes Elise

• 04 Mei 2015 - 21:30

Ineke:

Goede reis naar NL :-)

Groetjes vanuit het meestal regenachtige Waarde ;p

• 04 Mei 2015 - 22:42

Elsbeth:

Alst goed is zitten jullie nu in het vliegtuig, leuk om nog wat te lezen van jullie laatste 2 weken!
    Geniet ervan om weer thuis te zijn bij je familie en geniet van het weekje vakantie nog in Nederland.

Groetjes, Elsbeth

• 04 Mei 2015 - 23:30

Oom Kees En Tante Cora:

Goede reis en welkom thuis.

Groetjes, Oom Kees en tante Cora

Wittenberg Studenten in Surriname

Van 16 maart - 4 mei 2015 hopen wij Aline Keesmaat, Ingrid den Dekker, Willemieke de Waard en Jantine Verwijs stage te lopen bij Stichting Zoutkorrel in Paramaribo, Suriname. 'Stichting Zoutkorrel wil impact hebben op de levens van kinderen en jongeren in Suriname door ze te bereiken met het evangelie van Jezus Christus.' Zij doen dit door creatieve evangelisatieactiviteiten te ontplooien, trainingen te verzorgen, educatie te geven en door pastorale zorg te bieden. In deze 7 weken mogen wij hier onze bijdrage aan geven. Door middel van deze blog willen we jullie graag laten delen in onze belevenissen. :)

Actief sinds 26 Feb. 2015